sreda, 16. april 2014

Moja tekaška zgodovina


Žal sem še vedno bolna, tako da trenutno ni zapisov o tekaških treningih, zato sem se odločila, da bom opisala mojo dosedajno zgodovino tekaških podvigov in padcev.

Če se spomnim na šolske dni, so mi bolj ležale proge na daljše razdalje. Na 60m sem bila pri zadnjih, na 2400m (Cooper) pa med prvimi, vsaj kar se deklet tiče. V OŠ se nisem posebno rekreirala, edino kar smo se družili s prijatelji in igrali nogomet, košarko, odbojko ali kaj drugega. Takrat še ni bil računalnik tako aktualen in sem precej časa preživela zunaj :) Prvič sem začela teči poleti pred začetkom 3. letnika SŠ, saj sem hotela izboljšati rezultat na Cooper testu. Vem, da ga večina sošolk ni marala, a sama sem ga komaj čakala. Odtekla sem ga v času 12:09. Bila sem 2 od punc (našega razreda in paralelke) in izredno ponosna nase, saj me je premagala le sošolka, ki je trenirala rokomet :) še sedaj se spomnim, kako sem kar letela in tekla povsem lahkotno. Kljub temu, da sem imela precej hiter tempo, na koncu nisem bila pretirano utrujena.

S tekom sem spet začela na faksu, vendar sem tekla le spomladi in še to manjše razdalje 2-3km. Resen začetek tekaškega obdobja se je začel decembra 2010, ko sem si kupila Garmin Forerunner 110HR z denarjem, ki sem si ga zaslužila preko študentskega dela. Doma sem samo vprašala za mnenje glede barve, o ceni nisem niti govorila, saj sem vedela, da me bodo začeli prepričevati, da je predrago in da ga ne potrebujem. Nobeden v družini ni športnik in tega pač ne razumejo :)
 Vir: http://www.garmin.si/view_product.php?product=010-00863-13
Na srečo imam na Garmin portalu vso zgodovino, tako da mi bo v pomoč, ko bom to pisala. Decembra 2010 sem začela teči in kombinirala tek s hojo. V februarju 2011 sem prvič pretekla 30 minut brez pavze in naredila cca 4km. Marca in aprila sem precej redno tekla in pretekla največ 6.5km. Konec aprila sem se žal poškodovala in imela povito roko skorajda en mesec, tako da sem lahko začela teči šele v začetku junija. Pridobljena kondicija je seveda izginila in začeti sem morala skorajda znova. A volja in motivacija je bila na višku in sem naslednje mesece pridno trenirala in se pripravljala za prvo tekaško prireditev – Ljubljanski maraton. Tri tedne kasneje sem šla na Tekaški pozdrav jeseni na Krasu. Bila sem v dobri formi in čeprav je bila na Tekaškem pozdravu precej težja proga od Ljubljanskega maratona, sem imela podoben tempo. Marca 2012 sem šla na Kraški maraton in svoj rezultat izboljšala za celih 15 sekund :) seveda sem bila ponosna nase, saj se nisem posebej pripravljala. Takrat sem tudi postavila svoj osebni rekord na 5km.
Vir: http://www.refleks.si/ljubljanski-maraton-2013/; http://www.sport-sezana.com/?stran=preberi&id=27; http://www.kraskimaraton.com/mkm2012/; http://www.skid.si/
Leto 2012 sem tekla predvsem med poletjem, formo sem si vzdrževala tudi z treningi nogometa, a žal je tako, da poškodba na leto more biti. V začetku oktobra sem si zvila gleženj, kar je pomenilo počitek vsaj 2-3 meseca. Z družbo smo se zmenili, da bomo šli na tekaško prireditev Povežimo Soline, ki pride v začetku marca. Leta 2013 (lani) je bila precej mrzla in huda zima pri nas, tako da sem tekla večinoma po asfaltu, saj makadamske poti so bile precej zaledenele in nevarnost poškodb zato ne ravno majhna. Povežimo Soline sem odtekla po mojem mnenju v precej dobrem času, saj sem se aktivno pripravljala le 1.5 meseca. Lani sem tekla bolj kratke razdalje, tako da več kot 5km skorajda nisem tekla. Poleti je spet sledila poškodba – tokrat mi je spodrsnilo na makadamski poti. Od takrat imam malo več težav, saj če tečem po asfaltu me hitreje začne boleti koleno in tudi če ne začnem postopoma, imam probleme z njim. Sedaj pa spet tečem, začela sem počasi in postopoma in bom nadaljevala, takoj ko ozdravim, ker že kar pogrešam tek :)

Moji najboljši časi do sedaj:

-> 2km = 10:21
-> 5km = 26:47
-> 7km = 38:24
-> 10km = 54:30
-> 11km = 1:14:22 (najdaljša razdalja, ki sem jo kdajkoli pretekla)

No to bilo na kratko o mojih dosedanjih tekaških izkušnjih in podvigih. Sedaj je čas, da ponovno pridem v formo, izboljšam svoje osebne rekorde in pretečem v prihodnosti polmaraton in maraton :)

Ni komentarjev:

Objavite komentar